סיורים ברכב ברומא והסביבה

אוצרות טבע, תרבות, היסטוריה ואומנות

סיורים ברכב ברומא והסביבה

אוצרות טבע, תרבות, היסטוריה ואומנות

סיור מרומא לאומבריה ואסיסי

פרטי בלבד

טיול מרומא לאומבריה ואסיסי

פרטי בלבד

משך הטיול

12 שעות

סוג הטיול

אתרים, טבע

דרגת קושי

קל

שפות

אנגלית

בסיור זה אנו נבקר בשתיים מן העיירות המפורסמות של מחוז אומבריה:

  • תחילה נבקר באורבייטו (Orvieto) עיר חומה עתיקה הניצבת על ראש צוק והפכה בזכות יופייה ליעד תיירותי מבוקש.
  • לאחר מכן נבקר בעיירה אסיסי (Assisi) אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ובה אתרים היסטוריים רבים.
  • בדרך נבצע עצירה לארוחת צהריים באגם טרסימאנו (Trasimeno) שהוא אחד האגמים המפורסמים של אומבריה. 

למפת המסלול

להזמנת אוטובוסים ומיניבוסים אנא צרו קשר לקבלת הצעת מחיר.

מרומא-לאומבריה
אומבריה היא הלב הירוק של איטליה

ברוכים הבאים לאומבריה

ידועה בשם הכינוי “הלב הירוק של איטליה” אומבריה לא תפסיק להדהים אתכם. על הגבעות וההרים הירקרקים נמצאות כמה מאבני החן של איטליה ובאדמות המישור הפוריות זרועים אגמים מרהיבים. נהר הטיבר (Tiber) זורם לאורך 200 מתוך 400 הקילומטרים של אורכו באומבריה.

מכונה גם “אחותה הסוררת והפראית” של טוסקנה השכנה מהמערב. על אף הדמיון ביניהן אומבריה הררית, מיוערת וירוקה יותר. גם הערים ההיסטוריות שנשתמרו כאן מתאפיינות בארכיטקטורה שונה. בעוד שבטוסקנה צמחה והתפתחה תנועת הרנסאנס, כאן הבנייה היא עתיקה יותר מימי הביניים.

זהו גם המחוז היחיד באיטליה שאינו גובל בים או במדינה אחרת, עובדה אשר שמרה עליו מהשפעה חיצונית והשאירה בחיים מסורות עתיקות יומין רבות. בישובים הכפריים עדין תמצאו סבתות הלבושות בסינור ומכינות ביד את הפסטה ותושבים רבים שאינם חוששים להשאיר את הדלתות פתוחות גם כשאין אף אחד בבית.

אורבייטו היא עיר חומה עתיקה בראש צוק

אורבייטו: עיר החומה שלא תשכחו​

אורבייטו (Orvieto) היא אחת מערי החומה היפות והבלתי נשכחות של איטליה. פחות מ-90 דקות נסיעה מרומא, היא יושבת גבוה בראש צוק ומשקיפה על מישורי אומבריה מנוקדי הברושים. ביקור כאן הוא הזדמנות להכיר עולם עתיק ושמור להפליא עם היסטוריה עשירה וכמה מהיינות הטובים ביותר של איטליה.

פיאצה דלה רפובליקה באורבייטו

בין החומות של אורבייטו

בין החומות תגלו מבוך שלם של רחובות אבן עתיקים, סמטאות צרות וכיכרות ציוריות. חלק מרכזי מהביקור הוא לשוטט ללא מפה ולספוג את האווירה הייחודית עם אין ספור הזדמנויות צילום נהדרות. גם אם הלכתם לרגע לאיבוד, זוהי עיירה קטנה וקל מאד למצוא את הדרך חזרה לרחוב הראשי Corso Cavour החוצה את העיירה לאורכה ובו חנויות, בתי קפה ומסעדות. 

הדואומו של אורבייטו

אתרים באורבייטו

יש מספר אתרים באורבייטו עליהם כדאי להרחיב. אין בטיול מספיק זמן כדי לבקר בכולם אך אולי תרצו לכלול אחד או שניים מהם בעת הביקור.

  • הדואומו של אורבייטו – האתר הכי מפורסם באטרבייטו הוא הדואומו שהיא אחת הכנסיות הכי יפות באיטליה. זוהי יצירת פאר אדריכלית המציגה סגנון בניה גותי של ימי הביניים. בתוך הקתדרלה מוצגות יצירות אומנות כאשר המפורסמת ביותר היא ציור קיר עצום בגודלו הנקרא “יום הדין” מאת Luca Signorelli. הציור מתאר את היום שבו העולם נחרב בגלל החטאים שמבצעים בני האדם ומציג שלדים, שדים מעופפים ויצורים שטניים המבצעים מעשי טבח המוניים תוך שימוש בתמונות גרפיות קשות. הכניסה לתוך הדואומו עולה €5.
  • העיר התחתית של אורבייטו​מערכת קדומה של 1,000 מערות שנחצבו בסלע ומחוברות ביניהן באמצעות מנהרות. העיר התחתית הזאת החלה להתפתח בימי האטרוסקים לפני 3,000 שנה ובשלב מסויים ננטשה. ניתן לבקר רק במסגרת סיור מודרך מרתק באנגלית מטעם האתר ולא באופן עצמאי. חובה לזמין מקומות מראש, המחיר €8 לאדם. 
  • הבאר של פטריק הקדוש​ – יצירה הנדסית מרשימה מהמאה ה-16 שנבנתה כדי להכין את אורבייטו לשמש כמקום מקלט ומסתור שיכול לעמוד בפני מצור ממושך. עומקה של הבאר הוא 62 מטרים וניתן לרדת עד למטה באמצעות 248 מדרגות. הביקור אורך בממוצע 20 דקות. הכניסה עולה €5 יורו למבוגר.
  • מצודת דלה אלבורנוז​ – סמוך מאד לבאר של פטריק הקדוש (מרחק של כ-150 מטרים) נמצא המבצר של אורבייטו פורטצה דלה אלבורנוז (Fortezza Dell’Albornoz). המצודה נבנתה בשנת 1359 בפיסגת ההר בעיר, בגובה 485 מטר מעל פני הים. מסביב למצודה נבנתה חומה בצורה ורק שני גשרים מתרוממים איפשרו את הכניסה והיציאה אליה.

למידע נרחב: אתרים באורבייטו

קניות באורבייטו

לאחר הסיור במרכז ההיסטורי של אורבייטו תקבלו זמן חופשי כדי להסתובב ברחובות הראשיים של העיירה ולהנות מחנויות המזכרות. הסוחרים המקומיים יציעו לכם יינות לבנים מתוצרת מקומית שהם גאוות אורבייטו וגם עבודות יד שונות ובעיקר עבודות קדרות מצויירות ביד בהם אורבייטו מפורסמת. בחלק מהחנויות יש חללי עבודה וניתן להכנס ולראות את האומנים שהם עובדים.

על אף גודלו העצום, עומק המים המירבי באגם טרסימנו מגיע ל 6 מטרים בלבד, והוא עשיר מאד בדגה

ארוחת צהרים על שפת אגם טרסימנו

אומבריה, מחוז קטן עם טעם נהדר היודעת לספק את כל החיך. אי אפשר לטייל במחוז הזה מבלי לטעום את המטעמים הנפלאים של האזור, חלקם עשויים על פי מתכונים בני אלפי שנים. חומרי הגלם איתם מבשלים נחשבים מאיכות גבוהה, חלקם בעלי תווי תקן מיוחדים מטעם האיחוד האירופי. אנו נבצע עצירה במסעדה שעל שפת אחד האגמים הגדולים באיטליה, אגם טראסימנו (Lake Trasimeno) כדי שתוכלו להנות מארוחה אומברית דשנה וטובה. על אף גודלו העצום, עומק המים המירבי באגם מגיע ל 6 מטרים בלבד, והוא עשיר מאד בדגה.

כל המסעדות יציעו לכם מנות רבות של דגים טריים מהאגם הסמוך כמו טינקה מעושנת (smoked tench), דַּקְּרָאִים בגריל (grilled perch) , צלופחים ופורל. מנה מפורסמת על פי מתכון מקומי שמגישים כאן נקראת “tegamaccio”. זהו מרק העשוי מסוגים רבים של דגים ומבושל עם שמן זית, יין ועשבי תיבול מקומיים.

לאוהבי בשר המנה המפורסמת כאן היא בשר חזיר – נקניקיות, נקניקים מעושנים משובחים וסלמי. המפורסמים ביותר במחוז מיוצרים בעיירה נורצ’יה (Norcia).

כדאי לטעום גם:

  • תבשילים עם אחד האוצרות הקולינריים שגדלים במחוז, פטריית הכמהין.
  • העדשים שגדלים בכפר Castelluccio di Norcia ומפורסמים בכל רחבי איטליה.
  • הגבינות הטובות של אומבריה – פקורינו מחלב כבשים, וגבינות טריות מחלב עיזים.
  • לקינוח מומלץ לנסות עוגה אומברית טיפוסית בשם Panpepato.
  • יינות מקומיים כמו Assisi Grechetto ו-Sagrantino di Montefalco.
אומבריה-אסיסי
העיירה אסיסי בנויה על מדרון הר סובאאסיו

אסיסי

העיירה אסיסי (באיטלקית מבטאים את השם כ’אסיזי’) הוכרזה ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמי וידועה בארכיטקטורה מימי הביניים וכמקום הולדתו של אחד הקדושים החשובים בנצרות הקתולית, פרנצ’סקו. העיר בנויה על מדרון של הר סובאאסיו (Monte Subasio) המתנשא לגובה של כ-400 מטרים, ובנויה כולה מאבן לבנה ורודה שנחצבה מההר. רחובות העיירה מתאפיינים בסמטאות צרות ותלולות המתפתלות בסיבובים חדים. הבתים בנויים מאבן בסגנון עתיק ומקושטים בעדניות רבות עם פרחים. תיירים רבים מגיעים לכאן כדי להינות מהקסם האופף את העיר.

אומבריה-אסיסי
מרכז העיירה אסיסי

אתרים מרכזיים באסיסי

צליינים רבים מגיעים לכאן מסיבות דתיות כבר מאות שנים כדי לבקר באתרים הקדושים בהם מומלץ מאד לבקר – הבזיליקה של סן פרנצ’סקו (Basilica of San Francesco) בה קבור פרנסיס אחד הקדושים החשובים בנצרות ובבזיליקה של סנטה קיארה (Basilica of Santa Chiara) בה קבורה קלרה הקדושה. בקרו גם בארמון דלה קרצ’רי (Eremo delle Carceri) כדי לראות את המערות שבהן נהגו נזירים בימי הביניים להתבודד מן העולם (ייתכן שתמצאו את השקט והריחוק מושכים – בייחוד אם הגעתם הנה בטיול יום מרומא!).

מבט כללי על אורבייטו (3:02 דק’)

אתרים חשובים באסיסי (5:33 דק’)

הצעות נוספות ברומא